BRAINSTORMEN
indienen Uploadzone
Bedenk 5 originele ideeën voor eigen app.
Schrijf beknopt* neer:
-
Voor welke doelgroep is je app?
-
Waarom is je app nodig?
- Wat onderscheidt je app van gelijkaardige apps?
Beknopt = kort, krachtig, doelmatig
STAP 2
KIES EEN IDEE
Jouw idee moet in één zin kunnen uitgeschreven worden.
Ik maak een app om...
… je wakker te maken op de trein als je aan je halte komt
… een vakantie te plannen met bezoek aan meerdere steden
… een noodknop te bieden wanneer je in een onveilige straat bent
...
Tips...
Mag je elkaar tips/inspiratie/hulp geven? ABSOLUUT!
Less is more: kies een app met één duidelijk concept!
Less is more: ook voor design. Hou het sober!
Verlies geen tijd in maken van iconen/symbolen
Denk aan een app die probleem oplossen of behoefte vervullen
EVALUATIE
- (navigatie) ...het duidelijk is waar je moet drukken. Zijn de belangrijkste functies gemakkelijk te vinden?
- (consistentie) ...de stijl van je app overal hetzelfde toegepast is.
- (negatieve ruimte) ...je negatieve ruimte gebruikt om je app overzichtelijk te houden. Is je app niet te druk? Is er ademruimte in je ontwerp?
- (gebruiksvriendelijkheid) ...je app voor de gebruiker logisch en duidelijk is. Wat kun je verwijderen/toevoegen om het gebruiksvriendelijker te maken?
-
(originaliteit) ... je app iets nieuws of unieks toevoegt aan bestaande concepten. Welke functie zou je nog kunnen toevoegen?
- (navigatie) ...het duidelijk is waar je moet drukken. Zijn de belangrijkste functies gemakkelijk te vinden?
- (consistentie) ...de stijl van je app overal hetzelfde toegepast is.
- (negatieve ruimte) ...je negatieve ruimte gebruikt om je app overzichtelijk te houden. Is je app niet te druk? Is er ademruimte in je ontwerp?
- (gebruiksvriendelijkheid) ...je app voor de gebruiker logisch en duidelijk is. Wat kun je verwijderen/toevoegen om het gebruiksvriendelijker te maken?
-
(originaliteit) ... je app iets nieuws of unieks toevoegt aan bestaande concepten. Welke functie zou je nog kunnen toevoegen?
- Originaliteit van je app (20%)
- techniciteit (componenten, naamgeving, bibliotheek,...) (30%)
- Esthetisch en professioneel ontwerp (25%)
- Interactiviteit en functionaliteit (25%)