Concept en ideevorming
Duo’sKaylie - LizaNora - Shanie - Marie
Aron - Jack
Trek per duo 3 kaartjes. Combineer ze om tot een idee te komen.
[vogel] [lava] [rennen] zal misschien leiden tot een spel waarbij een vogel door een vulkanisch landschap moet rennen terwijl het lava ontwijkt. De vogel kan enkel vliegen als hij wormen vindt die hij kan opeten.Verzin een titel en slagzin.
Je titel is Nederlandstalig, bestaat uit één woord, is geen afgeleide of lijkt niet op de titel van een ander game en is geen samenvoeging van twee bestaande woorden.binnenkort:
Trek daarna een kaartje met een extra uitdaging. Verwerk de uitdaging in het idee.
maak een spel zonder vijanden; gebruik alleen geometrische vormen; je kan enkel achteruit lopen; ... maak een spel zonder vijanden; gebruik alleen geometrische vormen; je kan enkel achteruit lopen; ...Uitwerking
Schrijf in max. 6 zinnen op over wat je game gaat. Denk aan wat een personage moet oplossen of vervullen om tot een goed einde te komen.
Het [spel] gaat over [personage, object, ...] die [opdracht, taak, ...] moet vervullen in [locatie, bepaalde tijdspanne, ...], terwijl die [extra uitdaging].Het [personage, object] is een [beschrijf personage, object].
De locatie is een [plaats, setting, ...] en zorgt ervoor dat [link tussen locatie en moeilijkheid]. Het doel van het spel is bereikt als [wat moet de gebruiker vervullen?].
Lijst alle personages op (indien van toepassing), elk personage ken je maximum twee acties toe. Je beschrijft het uiterlijk van elk personage.
Evaluatie
Evaluatie
20% Originaliteit
Je game is innovatief en bevat onverwachte wendingen of gameplay. Je app onderscheidt zich voldoende van andere games en is geen plagiaat.
30% Creativiteit
30% Design
Het design is sober en/of origineel en versterkt je concept op een professionele manier. Er is een duidelijke en effectieve visuele voorstelling. Tekst en afbeeldingen zijn zeer goed georganiseerd en spelen op elkaar in.
Het ontwerp is doorheen heel je game consistent.
Het ontwerp is doorheen heel je game consistent.