Trek per duo 3 kaartjes. Combineer ze om tot een idee te komen.
[vogel] [lava] [rennen] zal misschien leiden tot een spel waarbij een vogel door een vulkanisch landschap moet rennen terwijl het lava ontwijkt. De vogel kan enkel vliegen als hij wormen vindt die hij kan opeten.
Trek daarna een kaartje met een extra uitdaging.Verwerk de uitdaging in het idee.
maak een spel zonder vijanden; gebruik alleen geometrische vormen; je kan enkel achteruit lopen; ...
maak een spel zonder vijanden; gebruik alleen geometrische vormen; je kan enkel achteruit lopen; ...
Verzin een titel en slagzin.
Je titel is Nederlandstalig... bestaat
uit één woord ... is geen afgeleide of lijkt niet op de titel van een ander game ... is geen samenvoeging van twee bestaande woorden.
Visueel uittekenen met een eenvoudig storyboard, gebruik het aangeleverde template.
Zowel personage(s), uitdagingen en gameplay moeten visueel ontworpen worden. Denk na over het spel, zonder de technische beperkingen, want dat is voor later.
Verhaal. Schrijf in max. 6 zinnen op over wat je game gaat. Denk aan wat een personage moet oplossen of vervullen om tot een goed einde te komen.
Het [spel] gaat over [personage, object, ...] die [opdracht, taak, ...] moet vervullen in [locatie, bepaalde tijdspanne, ...], terwijl die [extra uitdaging].
Het [personage, object] is een [beschrijf personage, object].
De locatie is een [plaats, setting, ...] en zorgt ervoor dat [link tussen locatie en moeilijkheid]. Het doel van het spel is bereikt als [wat moet de gebruiker vervullen?].
Lijst alle personages op (indien van toepassing), elk personage ken je maximum twee acties toe. Je beschrijft het uiterlijk van elk personage.
Jullie leggen het volledige concept én uitwerking voor aan de klas.
De titel en slagzin hou je voorlopig voor jezelf.
- Per duo schrijf je (minstens) één element op dat kan weggelaten worden uit de game van iemand anders.
- Je geeft (minstens) één tip aan elk ander duo. Wat zou jij doen of aanpassen mocht dit jouw project zijn?
- Je verzint per duo een titel voor elk project.
20%Originaliteit
20%
Je game heeft een unieke invalshoek en is nooit eerder toegepast of je game biedt teniminste een vernieuwende en originele benadering van een bestaand concept.
Je game is innovatief en bevat onverwachte wendingen of gameplay. Je app onderscheidt zich voldoende van andere games en is geen plagiaat.
30%Creativiteit
30%
Je had tijdens het proces aantoonbaar aandacht voor improvisatie en probleemoplossing, waarbij de nadruk ligt op ontdekking in plaats van het streven naar een perfect eindproduct. Je nam risico's of probeerde tenminste om onbekende technieken of concepten toe te passen.
30%Design
30%
Het design is sober en/of origineel en versterkt je concept op een professionele manier. Er is een duidelijke en effectieve visuele voorstelling. Tekst en afbeeldingen zijn zeer goed georganiseerd en spelen op elkaar in.
Het ontwerp is doorheen heel je game consistent.
Het ontwerp is doorheen heel je game consistent.
© Digitaal Lab - inhoud en design door korneel.io